エアコンコントローラー JA11 |
前に、オートマチックが変速しなくなったときも、結果はコンデンサの液漏れだった。今回、エアコンのコンプレッサーが動かないということで、コントローラ、サーミスタ、リレーを交換したけど、タブン根本は これにあった気がする。
この1990年代の電解コンデンサって 非常に液漏れの故障が多いらしい。この危険性について、自動車メーカーは判っていると思うけど、何の通知もないんだな
これまで、オートマのコンピュータ、エアコンのコントローラと交換して、いずれもコンデンサの液漏れが原因と思われた。 この車、他には コンデンサを 使っていないだろうか・・・ 不安だ
コントローラ 外観 JA11 |
コントローラ内部 JA11 |
When a controller of an air conditioner was taken apart, there was leakage of a condenser (kei liked to take such one apart very much.)
When an automatic didn't change the speed any more at the front, a result was leakage of a condenser. It was said that a compressor of an air conditioner didn't move this time, and a controller, a thermistor and a relay were exchanged, but I think tabun foundation matched this.
There seem to be a lot of breakdowns of leakage very much for an electrolytic condenser in this 1990 's. I think automobile company is understood about this danger, but there is no every notice.
Leakage of a condenser exchanged it for a computer of an automatic car and a controller of an air conditioner up to now, and seemed the cause both. This car and other condensers aren't used... Are you worried?
0 件のコメント:
コメントを投稿